Thailande: l' autre pays du sourire - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stéphanie Thouvignon - WaarBenJij.nu Thailande: l' autre pays du sourire - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stéphanie Thouvignon - WaarBenJij.nu

Thailande: l' autre pays du sourire

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

21 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

At first I would like to say to my -not dutch- friends and family that I did not write my first story in english. This happened because of the islands where I have been last 2 weeks. They made me totally lazy.
Next time I wont be that lazy anymore ;)

To tell you what is written in Dutch
a small summary:


-Amazing arrival
-How to lose your mind peacefully, brewed with music
-How to become a lazy person






Hallo lieve mensen :)

Hier dan een eerste bericht vanuit het land van de olifant, letterlijk en figuurlijk, waar ik inmiddels 2 weken verblijf.
Ik zal eens beginnen bij het begin :)

Na een hele vlucht naast een experiented southeast traveler te hebben gezeten en ik bijna het gevoel kreeg niet meer op 'wereldreis' te hoeven gaan omdat hij alles zo goed visueeel wist over te brengen, kwam ik rond 11 AM aan op het vliegveld van Bangkok.
Vervolgens kreeg ik het voor elkaar om die middag meerder spullen van mezelf te gaan slopen dat al begon bij het ophalen van mijn bagage. Mijn in hoes gehezen backpack bleef met ritssluiting en slot ergens achter haken en samen met mijn enthousiasme zorgde dat ervoor dat de ritssluiting onbruikbaar werd en mijn bagage vervolgens op de grond viel! Om het dan maar nog niet te hebben over de taxi waarmee ik naar mijn eerste onderkomen zou worden gebracht; de taxichauffeur wist niet waar mijn guesthouse was en verwachtte van mij dat ik hem de weg zou wijzen in een voor mij totaal onbekende stad Bangkok! Via een ommetje terug naar het vliegveld voor een extra uitleg in zijn eigen taal, werd ik een klein uurtje later bij mijn bestemming afgezet, geregeld door een vriendin van mijn medereiziger Fleur (die enkele uren later ook zou arriveren).

Na een eerste nacht waarin de Europese en Aziatisch ritmes nog door elkaar liepen, werden we 'pas' om 15:30 wakker gebeld door de vriendin van Fleur.Om vervolgens met de nachtbus naar de eilandengroep bij de slurf van de olifant (zie thailand zelf) te gaan
Speciaal naar Koh Phangan voor de Fullmooon party waar Fleur graag heen wilde en ik als kans zag dit mee te mogen vieren, aangezien dit feest in mijn eerder gemaakte planning niet voorkwam.

Fullmoon party is het feest op het eiland Koh Pagnan waar je bij moet zijn als je in de buurt bent, maar voor mij eerder een uit de hand gelopen lokaal feest. Ook een feest waar nu eigenlijk alleen nog maar toeristen zijn te vinden. Zelfs sommige Dj's zijn westers.(de muziek wordt verzorgd door 6 bars op het strand die elkaar proberen te overdecibeleren. In bikini en beschildert met blacklightverf + dikke vette earplugs in my ears, heb ik toch nog een leukeswingende nacht gehad met een vriendelijk en gepassioneerde egyptenaar.Tot sunrise omdat hij om 07:00 weer met de laatste boot naar zijn - voor mij onbekend gebleven- eiland moest.
Na de fullmoon party vertrekken weer veel toeristen/ backpackers van het eiland, terwijl de afterparty nog moet beginnen en de volgende parties alweer worden aangekondigd zoals de pool- en jungle party. Naast de famous fullmoon bestaan ook nog de half-en blackmoon parties die op andere plekken op het eiland worden gevierd. De ene nog commerceler dan de ander.

Na het feesten ben ik 'gevlucht' naar het noordwesten van het eiland om in een 'hutje' aan een privestrandje het luie leven te starten. Het virus heeft me zo erg te pakken dat ik zelfs geen foto's maak. (Wetende dat ik vorigjaar, met een minder geavaceerde camera dan die ik nu heb, nog gemiddeld 90 keer per dag een foto maakte :))
De dag begint met het zoeken naar tropische schelpen om vervolgens te gaan ontbijten bij een van de barretjes op het strand. Elk resort heeft zijn eigen barretje, maar je bent vrij om bij de buurman te ontbijten. Je hoeft niet meteen te betalen, dus je mag zelf weten hoeveel open rekeningen je crieeert. Hoe ze je kunnen vertrouwen! (het is dat ik zelf mijn naam heb gezged voor de bon!) maar ze kunnen wel goed onthouden want een daar ontmoette vriend werd door het personeel herkent van twee jaar geleden! vervolgens zijn de bezigheden in de hangmat onder alles (behalve de palmboom aangezien ik geen cocosnoot op mjn hoofd wil ;)) met een - 100 % puur fruit naar keuze- juicecocktail de dag door te brengen.

Bovendien heb ik mijn hobbie paardrijden omgeruild voor olifantrijden. Niet in het zadel op de rug zoals bij het paard, maar in de nek achter de wapperende oren van de olifant. Erg leuk! Dit was nog maar een 30 minuten trip, maar hoop dit later in mijn reis nog wat vaker uit te oefenen. Echter, dat is iets voor de ' drukke' tijden die, weet niet precies wanneer, zullen komen.

Samen reizen is gezellig,maar je doet al gauw toch je eigen ding waardoor je elkaar vaak pas s' avonds laat of pas de volgende ochtend weer ziet om je ervaringen met elkaar te delen.
Het is erg moeilijk omje alleen te voelen, de lokale bevolking helpt je, net als vorigjaar in Indonesie, maar al te graag. Een keer met ze te maken gehad, word je dagen later nog herkent. Net allemaal moeders! Daarnaast hoef je je huisdieren van thuis ook niet te missen. Ik ben al 'baasje' geweest van een straathondje dat werd aangevallen op het strand (door de honden van de eigenaren van de stranbarretjes) en mij meteen uitkoos als baasje toen ik op het geluid afkwam. Als je als hond een baasje hebt, laten andere honden je blijkbaar met rust, ook al ben je op hun territorium.
Het hondje was gelukkig zelf in de vroege ochtend vertrokken naar zijn volgende bestemming want wegsturen, dat vroeg of laat had moeten gebeuren, zou ik niet hebben kunnen doen. En tenslotte is het ook altijd afwachten welk dier mij gezelschap komt houden tijdens mijn douche- en tuttelmomenten. Een kikker/pad, een mega grote kever en bei zijn al langsgweest.

We hebben ook een aantal nachten gratis mogen verblijven want bij aankomst en zoekende naar een strandhut, kwamen we een toerist tegen die bij nader inzien van strandhut was veranderd en aan ons zijn eerste vooruit betaalde hut heeft gedoneerd :)

Kortom het reizen bevalt me tot nu toe wel :)

Bisous a tous
Stephanie

P.s Ik zal binnenkort ook wat foto's plaatsen.



  • 21 Februari 2009 - 12:06

    Meike:

    Hey Steph,

    Na enige weken terug op hetzelfde eiland verbleven te hebben, is dit verhaal voor mij erg herkenbaar! Heb je op de FullMoon Party nog veel buckets weggewerkt? :D
    T klinkt alsof je t erg naar je zin hebt, ga zo door!
    En plaats snel even wat foto's om ons jaloers te maken!

    xxx
    Meike

  • 21 Februari 2009 - 14:22

    Cecile:

    Nice! Ik zal het beeld van strand, feest en olifanten voor de geest halen, als ik maandag voor de klas sta! Looking forward to your next message!!

    xx Cecile

  • 21 Februari 2009 - 20:48

    Ivan:

    Ey!

    Wow, olifanten en eilanden. Ben jaloers :)
    En benieuwd naar je foto's!

    x Ivan

  • 22 Februari 2009 - 08:31

    Ina:

    Heel leuk verhaal Fanie!
    de grote lijnen die ik al wist krijg ik zo ook ingevuld!
    volgende keer lukt het vast om alles in het engels te schrijven zodat iedereen mee kan genieten.
    dikke kus,
    Ina

  • 22 Februari 2009 - 11:28

    Leonie:

    Dat klinkt echt leuk allemaal! Beter dan op zaterdag en zondag van 8 tot 21 door het ziekenhuis heen hollen ;) Nee hoor, dat vond ik ook leuk. Ik ben nu klaar met m'n coschap, en vooral de SEH-week was echt heel gezellig en leerzaam!
    Het lijkt me wel een ervaring om daar mee te maken dat iedereen zo behulpzaam is. Dat is hier in NL wel eens anders ;)
    Ook al die dieren in de douche zijn wel gezellig.... *griezel*

    Veel plezier!!

    Liefs

  • 22 Februari 2009 - 13:19

    Gerard & Brigitte:

    Ha lieve Stef,

    Van alles hebben we de afgelopen twee weken over je reis kunnen verzinnen, tot en met die olifant aan toe, maar naar een fullmoon party met earplugs in, dat was nieuw. Het klinkt allemaal heerlijk exotisch en relaxed. Geniet ervan! We kijken uit naar het vervolg.
    Veel liefs, G&B

  • 22 Februari 2009 - 20:48

    Middle East:

    hi stephanie;
    i really miss you, sometimes i am looking for msn to see you, and think that i will see you online just anytime in the night, but i cant :( i guess you are okey and you enjoy your trip,
    again miss you too much,
    kisses and hugs
    vahap

  • 23 Februari 2009 - 11:16

    Alex Van Der Zee:

    Hi Stephanie,

    Het lijkt me geweldig om op jouw manier door Thailand te reizen.
    Ben zelf niet verder gekomen dan Bangkok, heb driehonderd meter in de kleffe hitte gelopen om spoorslags terug te keren naar het zwembad.
    De 'wandeling' door de klongs opende mijn ogen voor de armoede die er -denk ik- nog steeds is.
    Dat was trouwens in 1969 og 1970.
    Evengoed, jouw beschrijving van de vriendelijke bevolking klopt met mijn ervaringen van toen.
    Kijk uit, blijf gezond en ik ben benieuwd naar wat je verder zult beleven,

    Het ga je goed, je 'oude meester' Alex van der Zee

  • 23 Februari 2009 - 14:19

    Yvette:

    Klinkt geweldig allemaal, krijg spontaan zin om op vakantie te gaan!! Geniet ervan en kijk ook uit naar je fotos
    xx yvette

  • 28 Februari 2009 - 18:15

    Ivan:

    wow...:)

  • 05 Maart 2009 - 13:21

    Karin:

    Wat een jaloersmakende exotische foto's! En wat een leuke hond, die zou je toch zo meenemen?

    Veel plezier verder en tot horens!

  • 06 Maart 2009 - 16:27

    Vagnaroy:

    well hello thai woman, or almost thai anyway,My first thought when I saw your photos was`I hate you bitch` but then I had a seond thought and said to myself, oh come on Vanja it is Stephie and you know how much she is afraid of fish, how much can she really enjoy this beutiful place, water, sun, beach. Then I read your letter in which you say how you were sorounde by fish and you actually survived it so I again said to myself, no,no I really hate you now, you having fun there and me screaming and running after kids. Who on Earth talked me into becoming a teacher:]Actually I just envy you aaaaaa. Miss you crazy woman,have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stéphanie

Actief sinds 02 Jan. 2009
Verslag gelezen: 2276
Totaal aantal bezoekers 62914

Voorgaande reizen:

07 Februari 2009 - 15 Augustus 2009

Mijn wereldreis door southeast asia en China

22 September 2009 - 30 November -0001

Marseille, Southeast France

Landen bezocht: